Blogiin kirjoittelu on jäänyt vähemmälle kun nettiyhteydet eivät ole pelanneet. Reilu kuukausi Afrikassa on nyt vierähtänyt, kesä on tuloillaan ja hiton kuuma koko ajan, pieni suojaava limakerros kuuluu asiaan! Hiljalleen alkaa sopeutua ja oppia maan tavoille. Suurin haaste tähän mennessä on ollut tottua pitkiin ateria väleihin ja valkoiseen leipään! :) toiseksi suurin haaste hyväksyä se että kaikki täällä kestää, kestää ja kestää… Eka kuukausi on mennyt lähes chillaillessa, reissaillessa ja ’asioiden järjestelyssä’. Harjoittelu paikan kanssa ehti jo monta kertaa iskeä epätoivo, mutta tällä viikolla pääsimme viimein aloittamaan työt paikallisessa ambulanssi firmassa ja Tansanian suurimman sairaalan Aga khan hospital:in ensiav
ussa. On ollut mielenkiintoiset kaksi päivää. Ensihoitokulttuuri täällä on hyvin erilaista kuin Suomessa. Yllättävää kyllä, ambulanssista löytyy lähes samat varusteet kuin suomessa, mutta henkilökunnan ammattitaito onkin sitten toinen juttu.. Paljon on ollut ihmeteltävää! Myös sairaalassa toiminta on hyvin erilaista, ottaen kuitenkin huomioon että kyseessä on yksi maan suurimmista ja rikkaimmista sairaaloista. Mielenkiinnolla odottaen mitä ensi viikko tuo tullessaan!
Jonkin verran ollaan ehditty myös reissaamaan. Safarilla kävimme Seloussa, Etelä-Tansaniassa. Siellä vierähti yksi viikonloppu hippoja ja ronsuja ihmetellessä. Majoitus oli tented camp, joka oli luksus. Teltta jossa oma wc ja suihku! Näitä asioita oppii hiljalleen arvostamaan :) Yön aikana leirissämme oli käynyt norsuja riehumassa. Joku oli jättänyt banaaneja autoon sisälle ja norsut olivat haistaneet ne ja hajoittaneet auton ikkunat sekä leirin roskiksia. Aamulla tajusimme että meillä oli teltassa banaaneja ja papaijoita, onneksi niiden hajuaisti oli sen verran pettänyt! Ei jääty ronsujen tallomaksi!
Reissattu ollaan myös paratiisi saarella, Lazy Lagoonilla sekä läheisessä kylässä Bagamoyossa. Parin viikon päästä olisi tarkoitus suunnata Pohjois-Tansaniaan valloittamaan Kilimanjaro, ja samalla retkeillä katsastamaan Lake Victoria ja Mwanzan orpokoti.
Kova kaipuu kuumaa suihkua, metsälenkkejä ja ruisleipää! :)
- Sanna -
(potee ylpeänä elämänsä ensimmäistä malariaa! –Pole sana)
Jonkin verran ollaan ehditty myös reissaamaan. Safarilla kävimme Seloussa, Etelä-Tansaniassa. Siellä vierähti yksi viikonloppu hippoja ja ronsuja ihmetellessä. Majoitus oli tented camp, joka oli luksus. Teltta jossa oma wc ja suihku! Näitä asioita oppii hiljalleen arvostamaan :) Yön aikana leirissämme oli käynyt norsuja riehumassa. Joku oli jättänyt banaaneja autoon sisälle ja norsut olivat haistaneet ne ja hajoittaneet auton ikkunat sekä leirin roskiksia. Aamulla tajusimme että meillä oli teltassa banaaneja ja papaijoita, onneksi niiden hajuaisti oli sen verran pettänyt! Ei jääty ronsujen tallomaksi!
Reissattu ollaan myös paratiisi saarella, Lazy Lagoonilla sekä läheisessä kylässä Bagamoyossa. Parin viikon päästä olisi tarkoitus suunnata Pohjois-Tansaniaan valloittamaan Kilimanjaro, ja samalla retkeillä katsastamaan Lake Victoria ja Mwanzan orpokoti.
Kova kaipuu kuumaa suihkua, metsälenkkejä ja ruisleipää! :)
- Sanna -
(potee ylpeänä elämänsä ensimmäistä malariaa! –Pole sana)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti